17 december  •

Megatrend 4: Global Individuals

‘Wereldvreemd’ bestaat in het leven, en met name dat van de Millennial, niet meer. Deze generatie is nieuwsgierig naar andere culturen en wordt gedreven door een sterk verlangen om te reizen. Ook leggen ze wereldwijd via communities, platforms en sociale media contact met generatiegenoten waarmee ze bepaalde interesses delen. Zo ontstaan digitale vriendschappen die erg hecht kunnen worden.

Daarnaast wordt studeren en werken in een ver buitenland meer regel dan uitzondering. Dit betekent dat er nu in het ‘eigen land’ steeds meer verschillende nationaliteiten wonen. Door het omarmen, mixen en uitdragen van ‘vreemde’ culturen verdwijnt de lokale identiteit. Deze bestaat nu uit de duizenden individuele verhalen van de ruim tweehonderd verschillende nationaliteiten die de wereld telt.

Botanical Inspiration
Ruwe oppervlakken, tropische bloemen, gedroogde grassen afgewisseld met verfijnde materialen in basistinten. De warme kleurrijke Afrikaanse etnische motieven worden gecombineerd met de naturel kleuren van hout en sobere Scandinavische vormen. Denk aan de Strelitzia in combinatie met de felkleurige Gloriosa en de frivole Leucospermum nutans. Of de Areca-palm die zorgt voor zuivere lucht en de Aloë Vera die verkoeling brengt.