18 april  •

Jaarverslag 2021

Zoals bij de meeste bedrijven stonden ook onze energie en verbinding het afgelopen jaar onder druk door corona. Daarom hebben we van ‘energie en verbinding’ ons jaarthema gemaakt.

Maar 2021 was niet alleen een jaar van winkelsluitingen en thuiswerken. Het was ook een jaar waarin we flinke vooruitgang boekten in onze duurzame groei:

🌱 275 collega’s volgden een training, workshop of opleiding

🌱We verminderden onze CO2-uitstoot en compenseerden wat niet lager kon

🌱 We realiseerden positieve omzetontwikkeling bij bijna al onze retailpartners

🌱 Onze organisatie is nu helemaal klimaatneutraal

🌱 Ons wagenpark is 50% elektrisch en we hebben geen dieselvoertuigen meer

🌱 We deden meerdere pilots met verpakkingen voor minder plastic en meer hergebruik

🌱 We deden meerdere pilots voor gewasbescherming met minder impact op het milieu

🌱 We verkochten 372.500 meer biologisch geteelde producten dan in 2019

🌱 We realiseerden 77% van onze inkoopwaarde bij de top 100 van kwekers

🌱 Met 50 kwekers berekenden we hun klimaatvoetafdruk om die te gaan verlagen

En we deden nog veel meer. Over 8 jaar willen we volledig circulair zijn en twee keer zoveel planten verkopen als in 2020: van 125 naar 250 miljoen. Alle planten die we verkopen zijn dan ‘positive plants’: planten die alleen een positieve bijdrage leveren aan mens en milieu. Dat is onze droom voor 2030.

Ondanks de grote uitdagingen op de korte termijn, blijven we focus houden op onze langetermijnstrategie. Zo garanderen we een passend antwoord op de voortdurend veranderende behoeften van Europese consumenten en onze retailpartners. In ons jaarverslag vertellen we hoe we onze droom voor 2030 willen waarmaken en welke stappen we vorig jaar hebben gezet.

Lees ons jaarverslag hier: https://onlinetouch.nl/royallemkes/jaarverslag-2021

Veel leesplezier!