Green Trend Report 2022-2023 is vanaf nu beschikbaar!
Op 8 maart 2022 lanceerden drie toonaangevende partijen uit de groene sector het Green Trend Report 2022-2023: een stijlvol inspiratieboek over de toekomstige trends die relevant zijn voor de branche. In deze derde editie onderzoeken de elho group, Floramedia en Royal Lemkes de strategische kansen die deze trends de groene sector te bieden hebben.
Rethinking the future
De relevantie van het Green Trend Report is groter dan ooit. Hoe kunnen we ons aan de snel veranderende wereld aanpassen en wat betekent een herijking van onze connectie met de natuur daarin? Met een unieke bundeling van kennis en creativiteit zoeken de elho group, Floramedia en Royal Lemkes antwoorden op deze belangrijke vraag. Het thema Rethinking the future loopt als een rode draad door de trends, ideeën en innovaties die de partners beschrijven. Hiermee willen zij iedereen in de groene sector inspireren om op een andere en duurzamere manier te werken, te denken en te kweken. En zo een ‘groene revolutie’ aanwakkeren.
Melanie Meskers, chief commercial officer bij de elho group is trots op deze primeur als partner van het Green Trend Report. “Samen onderzochten we hoe een sterkere connectie met de natuur onze maatschappij verder kan brengen. Daarmee sluit het onderzoek naadloos aan bij onze eigen missie: de natuur bij mensen thuis brengen, vooral nu onze leefwereld steeds meer verandert door nieuwe technologieën en verstedelijking. Want bij de elho group geloven we dat contact met de natuur gelukkig en gezond maakt. En dat bevestigt het Green Trend Report. Als je liefde voor de natuur combineert met moderne technologie en creatief talent, maak je de grootste impact.”
Ekko Vermeulen, directeur Benelux bij Floramedia: “Als communicatiepartner voor de groene sector bedienen we klanten in heel Europa. We helpen ze het verhaal van hun product op de juiste manier te vertellen, met nieuwe strategieën, creatieve concepten en moderne communicatie. En dat wordt steeds belangrijker. Want hoe beter je zicht hebt op de trends en ontwikkelingen, hoe effectiever je kunt inspelen op de veranderende wensen en behoeften van consumenten. In het Green Trend Report geven we samen met partners uit de sector de meest relevante inzichten in de trends van vandaag en morgen.”
Alice van Veen, directeur sourcing, sustainability en marketing bij Royal Lemkes: “Opnieuw zijn we zeer tevreden over deze waardevolle samenwerking binnen de branche. Met het Green Trend Report nemen wij als plantenservicepartner onze verantwoordelijkheid op het gebied van verduurzaming van de sector. We verkennen nieuwe kansen om onze klanten, toonaangevende retailers in Europa, op verantwoorde wijze te blijven bedienen. En om die kansen te benutten, hebben we elkaar hard nodig. Dat wijst ook het rapport uit: in plaats van te concurreren, kunnen we elkaar helpen het groen in onszelf te vinden.”