Dümmen Orange, Royal Lemkes en Floramedia lanceren Green Trend Report 2020/2021
Bijzondere samenwerking leidt tot uniek boek
Dümmen Orange, ’s werelds grootste veredelaar en vermeerderaar, Royal Lemkes, planten service partner voor toonaangevende retailers in Europa, en Floramedia, communicatiebedrijf voor de groene markt, hebben samen op 28 november het Green Trend Report 2020-2021 gelanceerd. De eerste officiële exemplaren zijn door art director Judith Klute overhandigd aan de initiatiefnemers Ekko Vermeulen (Floramedia), Marco van der Sar (Dümmen Orange) en Alice van Veen (Royal Lemkes).
Drie leidende internationale partijen uit de sierteeltbranche lanceren het Green Trend Report (GTR) 2020-2021. Deze tweede editie van het GTR is het unieke resultaat van een bijzondere samenwerking waarin de drie bedrijven onderzoek, kunde en creativiteit hebben gebundeld. Om iedereen die gerelateerd is aan onze bloeiende branche te inspireren tot anders denken en anders (samen) te werken.
Onze groene wereld ontwikkelt zich steeds sneller. Dat geldt ook voor ons dagelijks leven. Van een veranderde lifestyle tot een groter bereik en soms turbulente gebeurtenissen waarvan we allemaal de invloed ondervinden. De uitdagingen voor het komende jaar dwingen ons ertoe andere, weloverwogen keuzes te maken. De beschikbaarheid en de kwaliteit van bloemen en planten alleen is niet meer genoeg om het verschil te maken in een concurrerende groene markt. Floramedia, Dümmen Orange en Royal Lemkes zijn de samenwerking aangegaan en hebben besloten om het GTR 2020-2021 gezamenlijk te produceren en te lanceren.
Het GTR 2020-2021 laat zien hoe vruchtbare samenwerking leidt tot het versterken van unieke kwaliteiten en het creëren van nieuwe kansen voor bloeiende producten en zaken. We willen onze doelgroepen informeren over belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen en marktcijfers en het effect daarvan op de samenleving, onze branche en de producten. Onze visie hierop willen we breed delen met de wereld om ons heen. Het GTR 2020-2021neemt onze doelgroepen mee in onze gedachtegang over hoe de wereld er in de toekomst uit kan gaan zien en hoe onze klanten en stakeholders daarop kunnen inspelen. Het GTR 2020-2021 biedt een schat aan informatie om nieuwe creatieve ideeën en innovatieve concepten te ontwikkelen voor de lange termijn en nieuwe doelgroepen te bereiken.
Marco van der Sar, Global Head Marketing & Corporate Communications bij Dümmen Orange, is erg blij met deze samenwerking: “Het Green Trend Report 2020-2021 helpt om onze sterke posities in de groene branche te consolideren en uit te bouwen. Nu kunnen onze klanten en andere stakeholders nog beter inspelen op de nieuwe ontwikkelingen en kunnen zij nog gerichter kiezen uit onze producten en diensten. Deze bundeling van krachten levert prachtige kansen en voordelen op voor onze klanten wereldwijd!”
Alice van Veen, Commercieel Manager bij Royal Lemkes zegt: “Dit is de eerste keer dat Royal Lemkes deel uitmaakt van een dergelijke initiatief. En het bevalt goed! Deze nieuwe samenwerking biedt ons en onze branche onontdekte mogelijkheden waarin maatschappelijke en commerciële relevantie samen komen.”
Ekko Vermeulen, Directeur Benelux bij Floramedia, ziet deze nieuwe samenwerking als een mooie kans: “Wij zijn erg blij met deze mogelijkheid om als initiatiefnemer van het Green Trend Report de beste en mooiste ontwikkelingen in onze branche vorm te geven.”